Stockholm - Juillet - Location Chambre

Vous cherchez un correspondants en Suède ? Ce forum est là pour faciliter les prises de contacts.
Vous devez néanmoins vous enregistrer avant d'écrire un message.

Modérateurs: suede, Modérateurs

Stockholm - Juillet - Location Chambre

Messagepar Francais 4 ever :) » Dim Juil 04, 2010 1:32 pm

Bonjour à tous!
Je vis à Lund et je dois déménager pour des raisons professionnelles à Stockholm. Dans un premier temps je recherche une location seulement en Juillet. Cette location peut être : une chambre à louer, faire partie d’un corridor ou un appartement à partager.
L’objectif de mon séjour à Stockholm, c’est de trouver une location de longue durée. Vous m’avez bien compris je serai tout le temps à l’extérieure de l’appartement pour mener ma recherche.
Quelques informations personnelles : Je suis non fumeur, ordonnée et respectueux des autres. Je suis prés à payer 3 000 SEK pour un mois complet. J’ai vécu ces dernières années en Suède.
Si vous connaissez quelqu’un intéressé n’hésitez pas à lui communiquer mes coordonnées.
Je joins en annexe ci-dessous un mail en Suédois.
Merci de votre aide,
Bonne été,
Cordialement,
Christophe Martin
0763- 53 17 86

Rum, Rum i kollektiv eller lägenheten att dela

Hej,

Mitt namn är Christophe Martin. Jag är 36 år och har flyttat tillbaka två år sen till Sverige efter några års arbets i Frankrike. Jag har påbörjat en management konsult i Stockholm. Så nu letar jag en lägenhet att dela eller ett rum på en korridor i Stockholm med andra trevliga och sociala människor som jag hoppas kan ge mig en fin start på mitt nya liv i Stockholm med mitt nya jobb.

Jag har bott i kollektiv de senaste åren och vill gärna fortsätta med detta eftersom jag tycker om att ha människor runt omkring mig. Som person är jag ansvarsfull, lojal och skötsam. Jag skulle även beskriva mig som en positiv, glad och tillmötesgående. Jag har inga djur och röker inte.

På min fritid spenderar jag mycket tid åt att umgås med vänner och träna. Men jag
misstänker att jag kommer spendera den mesta av min vakna tid med mitt nya jobb.

Jag är övertygad om att du skulle känna dig trygg med mig som hyresgäst. Referenser, CV och anställningskontrakt finns och hyra kan betalas i förskott. Jag har mycket god ekonomi. Jag tycker ansvar är viktigt så jag betalar alltid mina räkningar samt följer det gemensamma hushållets städschema o.s.v. Gillar sena uppekvällar med te och scones.
Så är ni ett kollektiv med ett rum över, eller om sonen/dottern bara flyttat hemifrån och ett rum står tomt, eller om du helt enkelt har för stor lägenhet, så hör av er till mig omgående, via mail eller sms/samtal och berätta mer om dig och rummet så blir jag väldigt glad!

Jag hoppas jag kan få komma och presentera mig. Jag bor i Lund nu.

Med bästa hälsningar,
Christophe Martin
0763- 53 17 86
Francais 4 ever :)
Nouveau Suédonaute
Nouveau Suédonaute

Publicite

Sponsor

Publicite

.

Retourner vers Petites annonces - Correspondants - Brevvän - Recherches diverses

• Articles en relation
    Réponses
    Vus
    Dernier message