Secourisme

Discussion sur la santé, le système médical et tout ce qui a trait aux petits bobos

Modérateur: Modérateurs

Secourisme

Messagepar erics » Jeu Fév 09, 2006 1:15 pm

Je voulais poster le message qui suit. Ca circule et pour une fois ca vaut le coup de le lire jusqu'au bout. Desole c'est en anglais.

J'en profite pour poser la question suivante: quelqu'un a-t'il deja suivi un stage de secourisme ici en Suede (si possible aux environs de Stockholm)??
Ou faut il s'adressser?
combien ca coute? (je sais ca n'a paas deprix mais quand meme)
Est ce accessible meme si on ne maitrise pas super bien le suedois?

C'est une des choses que je regrette de ne pas avoir faite avant de quitter la France!

Merci des tuyaux
Eric
Ci dessous le message concerne l'identification des premiers signes d'une crise cardiaque.

Stroke Recognition

During a BBQ a friend stumbled and took a little fall - she assured everyone that she was fine (they offered to call paramedics) and just tripped over a brick because of her new shoes. They got her cleaned up and got her a new plate of food - while she appeared a bit shaken up, Ingrid went about enjoying herself the rest of the evening. Ingrid's husband called later telling everyone that his wife had been taken to the hospital - (at 6:00pm, Ingrid passed away.) She had suffered a stroke at the BBQ - had they known how to identify the signs of a stroke perhaps Ingrid would be with us today.

It only takes a minute to read this-

A neurologist says that if he can get to a stroke victim within 3 hours he can totally reverse the effects of a stroke...totally. He said the trick was getting a stroke recognized, diagnosed and getting to the patient within 3 hours which is tough.

RECOGNIZING A STROKE

Thank God for the sense to remember the "3" steps. Read and Learn!

Sometimes symptoms of a stroke are difficult to identify. Unfortunately, the lack of awareness spells disaster. The stroke victim may suffer brain damage when people nearby fail to recognize the symptoms of a stroke.

Now doctors say a bystander can recognize a stroke by asking three simple questions:

1. Ask the individual to SMILE.

2. Ask him or her to RAISE BOTH ARMS.

3. Ask the person to SPEAK A SIMPLE SENTENCE (Coherently) (i.e. . It is sunny out today) If he or she has trouble with any of these tasks, call 9-1-1 immediately and describe the symptoms to the dispatcher.

After discovering that a group of non-medical volunteers could identify facial weakness, arm weakness and speech problems, researchers urged the general public to learn the three questions. They presented their conclusions at the American Stroke Association's annual meeting last February. Widespread use of this test could result in prompt diagnosis and treatment of the stroke and prevent brain damage.

A cardiologist says if everyone who gets this e-mail sends it to 10 people; you can bet that at least one life will be saved.

BE A FRIEND AND SHARE THIS ARTICLE WITH AS MANY FRIENDS AS POSSIBLE, you could save their lives.
erics
Suédonaute intéréssé
Suédonaute intéréssé

Publicite

Sponsor

Re: Secourisme

Messagepar suede » Jeu Fév 09, 2006 1:33 pm

erics a écrit:Je voulais poster le message qui suit. Ca circule et pour une fois ca vaut le coup de le lire jusqu'au bout. Desole c'est en anglais.

J'en profite pour poser la question suivante: quelqu'un a-t'il deja suivi un stage de secourisme ici en Suede (si possible aux environs de Stockholm)??
Ou faut il s'adressser?
combien ca coute? (je sais ca n'a paas deprix mais quand meme)
Est ce accessible meme si on ne maitrise pas super bien le suedois?

C'est une des choses que je regrette de ne pas avoir faite avant de quitter la France!

Merci des tuyaux
Eric

Ca vaut le coup de le faire. Même si après on ne fait pas les recyclages permanent, on a quand meme en tete des bases.

J'avais profité de la possibilité de le faire à la medecine universitaire quand j'etais etudiant (premier secours).

François
suede
Site Admin
Site Admin

Niveau de suédois: Avancé

Messagepar AudreyL » Jeu Fév 09, 2006 1:33 pm

J'ai eu l'occasion de suivre des formations de secourisme dans le cadre de mon job d'été comme guide au château de Drottningholm. On a toujours une journée de formation secourisme/incendie.

Mais je n'avais jamais lu cette information sur les crises cardiaques. C'est intéressant.
La Française à l'accent suédois ;-)
Qui ne tente rien n'a rien !
hibiscus
AudreyL
Modérateur
Modérateur

Niveau de suédois: Bilingue/langue maternelle

Messagepar isa » Jeu Fév 09, 2006 2:02 pm

Merci pour ton article. Au sujet des cours de secourisme j'ai trouvé les liens suivants :

http://www.forstahjalpen.se/

http://www.proaid.se/tjanster.html#16

Je n'ai pas eu l'occasion de suivre des cours de secourisme ni en France in en Suède mais je crois que je vais m'inscrire...
isa
Suédonaute accro
Suédonaute accro

Messagepar erics » Ven Fév 10, 2006 2:11 am

Merci Isa.
ce sont apparement des boites privées. Tu as essayé??
Sinon y a t'il en Suède un organisme oficiel genre Sécurité civile ou Croix rouge?
erics
Suédonaute intéréssé
Suédonaute intéréssé

Messagepar LaFred » Sam Fév 11, 2006 1:13 am

En suede il y a bien sur a croix rouge www.redcross.se qui a des associations locales aussi. Souvent les services de la santé du boulot (friskvård) proposent des stages de ce genre...
LaFred
Modérateur
Modérateur

Niveau de suédois: Bilingue/langue maternelle

Re: Secourisme

Messagepar Herr Omar » Dim Fév 12, 2006 2:43 am

erics a écrit:Stroke Recognition

During a BBQ a friend stumbled and took a little fall - she assured everyone that she was fine (they offered to call paramedics) and just tripped over a brick because of her new shoes. They got her cleaned up and got her a new plate of food - while she appeared a bit shaken up, Ingrid went about enjoying herself the rest of the evening. Ingrid's husband called later telling everyone that his wife had been taken to the hospital - (at 6:00pm, Ingrid passed away.) She had suffered a stroke at the BBQ - had they known how to identify the signs of a stroke perhaps Ingrid would be with us today.

It only takes a minute to read this-

A neurologist says that if he can get to a stroke victim within 3 hours he can totally reverse the effects of a stroke...totally. He said the trick was getting a stroke recognized, diagnosed and getting to the patient within 3 hours which is tough.

RECOGNIZING A STROKE

Thank God for the sense to remember the "3" steps. Read and Learn!

Sometimes symptoms of a stroke are difficult to identify. Unfortunately, the lack of awareness spells disaster. The stroke victim may suffer brain damage when people nearby fail to recognize the symptoms of a stroke.

Now doctors say a bystander can recognize a stroke by asking three simple questions:

1. Ask the individual to SMILE.

2. Ask him or her to RAISE BOTH ARMS.

3. Ask the person to SPEAK A SIMPLE SENTENCE (Coherently) (i.e. . It is sunny out today) If he or she has trouble with any of these tasks, call 9-1-1 immediately and describe the symptoms to the dispatcher.

Je me permets d'ajouter la traduction en suédois (pas de moi) de ce message:

Att känna igen en stroke

Under en fest snubblade en vän och föll. Hon försäkrade alla att hon mådde bra (de erbjöd sig att ringa läkare) och bara hade snubblat på en sten för hon hade nya skor.

De hjälpte henne att snygga till sig och gav henne en ny tallrik med mat, och fastän hon verkade lite skakad, fortsatte Ingrid att roa sig resten av kvällen.

Ingrids man ringde senare och berättade att hans fru hade körts till sjukhuset. Kl 18:00 hade hon avlidit.

Hon hade fått en stroke på festen. Om man hade vetat hur man känner igen tecken på stroke, kanske Ingrid fortfarande hade varit vid liv i dag.

En neurolog säger att om han får hand om en strokepatient inom 3 timmar kan han totalt häva effekten av stroken... Totalt! Han säger att det knepiga och svåra är att känna igen en stroke, få den diagnostiserad och få patienten till läkare inom 3 timmar.

Att känna igen en stroke

Nu säger läkarna att alla kan lära sig känna igen en stroke genom att ställa tre enkla frågor:

1. Be personen att LE.
2. Be personen att LYFTA BÅDA ARMARNA
3. Be personen att SÄGA EN ENKEL MENING sammanhängande - t ex "Solen skiner i dag."

Om personen har problem med NÅGON av dessa uppgifter, ring GENAST 112 och beskriv symptomen. Si la personne a quelque difficulté que ce soit d'accomplir ces exercices, il faut IMMÉDIATEMENT faire le 112 (= SOS Secours tous genres) et décrire les symptômes.
Herr Omar
VIP
VIP

Publicite

.

Retourner vers Santé