jag letar efter någon !

Här får man bara tala svenska !!!

Modérateurs: AudreyL, Modérateurs

jag letar efter någon !

Messagepar Jag HeterJanne » Jeu Nov 04, 2010 2:19 pm

Hejsan !

Jag heter Janne, jag är fransk och bor i Strasbourg och studerar svenska på universitetet. Det är mitt första år, så min svenska är ganska dålig ;) Jag letar efter några svenskar som bor i Strasbourg som mig, och som skulle vilja lära sig franska. Vi kunde göra en "tandem" tillsammans. Det är jätteroligt !

Men vi kan också bara snacka på internet eller skicka e-mails till varandra. Så natuligtvis du behöver inte bo i Strasbourg i så fall :-) Jag hoppas att någon ska svara! Vi ses !

Janne
Jag HeterJanne
Nouveau Suédonaute
Nouveau Suédonaute

Publicite

Sponsor

Re: jag letar efter någon !

Messagepar Matt Gb » Lun Nov 08, 2010 10:35 pm

Jag HeterJanne a écrit:Hejsan !

Jag heter Janne, jag är fransk och bor i Strasbourg och studerar svenska på universitetet. Det är mitt första år, så min svenska är ganska dålig ;) Jag letar efter några svenskar som bor i Strasbourg som mig, och som skulle vilja lära sig franska. Vi kunde göra en "tandem" tillsammans. Det är jätteroligt !

Men vi kan också bara snacka på internet eller skicka e-mails till varandra. Så natuligtvis du behöver inte bo i Strasbourg i så fall :-) Jag hoppas att någon ska svara! Vi ses !

Janne

OHHHHHHH (bon je vais parler français car je suis pas fort en suédois) je suis aussi de Stras, je fais du suédois au spiral :)

Jag heter Matthieu och studerar svenska på universitetet
Matt Gb
Nouveau Suédonaute
Nouveau Suédonaute

Messagepar thomasthlm » Mar Nov 09, 2010 3:00 pm

Hallå,

du har gjort ett litet misstag ! Man säger "som bor i strasbourg som JAG", många svenskar gör detta fel !

Varför lär du svenska ? Jag bor i Paris, då talar jag franska, men jag vill inte prata på franska :smilie_flagge12: !

bye
thomasthlm
Nouveau Suédonaute
Nouveau Suédonaute

Niveau de suédois: Débutant

Messagepar Jag HeterJanne » Jeu Nov 11, 2010 2:25 pm

thomasthlm a écrit:Hallå,

du har gjort ett litet misstag ! Man säger "som bor i strasbourg som JAG", många svenskar gör detta fel !

Varför lär du svenska ? Jag bor i Paris, då talar jag franska, men jag vill inte prata på franska :smilie_flagge12: !

bye

Tack tack !

Är du svensk eller fransk ? Jag pluggar svenska för att jag tänker flytta till Sverige om några år. Jag vet inte ännu vad jag ska jobba med där borta. Tror du att det är möjligt för mig att ge franskalektioner till studenterna ? I alla fall, det skulle vara jättebra att bo i Sverige och att lära mig det svenska språket. Jag har gjort stora framsteg men jag har fortfarande ett problem med uttalet. Därför letar jag efter svenska studenter som bor i Strasbourg som JAG ;)
Kanske vet du att det finns den europeiska parlementen i Strasbourg, så ofta kan man höra svenskar samtala i spårvagnen. Varje gång försöker jag att sätta mig bredvid dom, och lyssna på. Tyvärr är min svenska för dålig för att prata med dom.

Hej då !
Jag HeterJanne
Nouveau Suédonaute
Nouveau Suédonaute

Messagepar pop13 » Mar Mar 08, 2011 11:40 pm

Ja!! det är fullständig möjligt att jobba som fransyska i sverige ... Titta på mig!!! för 5 år sen hade jag ingen aning om hur man skulle bestäla en taxi ... men men tiden går och till slut kommer man fram till att det man gör hit (i sverige menar jag) hade aldrig kunna göras i frankricke...

men det kräver att stasa lite på språket och andra saker ibland ;-)

Det är nog bättre att komma med nåt utbildning som inte bara är svenska... jag menar att det finns tillräcklig med svensklärare i sverige (lite sarkastiskt men det är sanigen). däremot som fransk lärare blir det ganska intressant .... men de håller på att ändra lärarens anstälningskrav ... och det kräver redan idag att plugga igen svenskpedagogi för att jobbar som svensklärare även på franska... (peu t'expliquer en francais)...

Bref.... sjukvård, arkitektur och design, restaurang, osv är ganska bra tips
lycka till med framtiden
ha det så bra!
steph
pop13
Suédonaute habitué
Suédonaute habitué

Publicite

.

Retourner vers Svenska Torget

• Articles en relation
    Réponses