sök svenska studenter!

Här får man bara tala svenska !!!

Modérateurs: AudreyL, Modérateurs

sök svenska studenter!

Messagepar Iris » Mer Mar 09, 2005 9:40 pm

Hej!Jag studerar engelska och svenska pa Toulouse universitetet(Mirail).Jag har studerat 6 monader pa Linköping universitet förra aret.Jag letar efter svenska studenter i Toulouse.Jag behöver att prata svenska!!!Men jag kan ocksa skriva pa svenska!!Hej da!
Iris

Publicite

Sponsor

Messagepar suede_johansson » Lun Avr 11, 2005 3:59 pm

hej Iris. jag studerar svenska, men på Lilles Universitetet. Nästa år skulle vilja jag studerar på Sverige. Är Linköpings universitetet bra? Är där fransmänner?
suede_johansson
Suédonaute intéréssé
Suédonaute intéréssé

bah?!

Messagepar erasmus » Dim Avr 24, 2005 1:39 am

Hej, vem är du som studerar pa Lilles universitet? Jag kanske känner dig...eller kanske inte! Vore kul iaf!
Stef
erasmus
Nouveau Suédonaute
Nouveau Suédonaute

Messagepar Jean Pierre Lévy » Dim Avr 24, 2005 9:47 am

Hej alla glada fransmän som läser svenska i Frankrike !

Jag är nyfiken . Varför fransmän i Frankrike börjar studera svenska i Frankrike ?
Kanske har några av er träffa en vän eller en vännina från Sverige som det har hänt åt mej .
Jag undervisar franska och andra språk på Folkuniversitetet vid Umeå Universitet och mina svenska elever undrar om ni är många i Lille och Toulouse Universitet som studerar svenska eller andra nordiska språk som norska , danska och isländska .
Brukar ni göra en resa under studierna till Sverige ? I Umeå Universitet brukade eller brukar man fortfarande göra en resa till Frankrike , till Lille .

Hör av er .

En fransman i Jämtland som härstammar från Lyon -

Ha det så bra

JPL
Jean Pierre Lévy , consul honoraire de la France dans la République de Jämtland , une province et un département assez spécial de Suède .
Ma råkes ( jämtska - dialecte ) = A bientôt
Jean Pierre Lévy
Suédonaute habitué
Suédonaute habitué

Messagepar Djoule » Dim Avr 24, 2005 11:24 am